Croatian (Croatia)
Croatian (Croatia)
English (en-GB)

Pomorstvo

Mornarske škrinje u Novigradu

Mornarske škrinje u Novigradu

Škrinje su pripadale austrijskoj odnosno austrougarskoj ratnoj mornarici, a nastajale su od sredine 19. do početka 20. st.
Opširnije
Graditelji brodova u Novigradu

Graditelji brodova u Novigradu

Na novigradskoj rivi 1864. godine na mjestu današnje kuće Sinovčić Nogalj izgrađen je trabakul Sv. Ante, a bio je u vlasništvu obitelji Buzolić.
Opširnije
Prekooceanski putnici u Novigradu

Prekooceanski putnici u Novigradu

Odlazak Novigrađana u Novi svijet na prijelazu iz 19. u 20. st. zbivao se u velikom valu iseljavanja iz Dalmacije. Poznato je da je više od 150 Novigrađana do kraja 20-ih godina 20. st. iselilo u Sjevernu Ameriku.
Opširnije
Lučko izloženstvo u Novigradu (Lučki zdravstveni ured)  -Pomorska uboška zaklada

Lučko izloženstvo u Novigradu (Lučki zdravstveni ured) -Pomorska uboška zaklada

U Novigradu je 60-ih godina 19. stoljeća otvoreno Lučko zdravstveno izloženstvo Novigrad, a njegova teritorijalna nadležnost obuhvaćala je cijeli Podgorski kanal, Novigradsko i Karinsko more te plovni dio rijeke Zrmanje. Poslije Drugog svjetskog...
Opširnije
Novigrad - zaštitna luka u Velikom ratu

Novigrad - zaštitna luka u Velikom ratu

1915. u Novigradu i Novigradskom moru bio je smješten dio austrougarske trgovačke flote. Bili su to putnički i teretni parobrodi koji su pripadali društvima Ungaro - Croata, Navigazione Libera Trieste, Levante, Atlantica, Tripcovic, Lloyd Austriaco, ...
Opširnije
Razvoj luke Novigrad od 17. do 21. st.

Razvoj luke Novigrad od 17. do 21. st.

Novigradska luka korištena je za pretovar robe koja je u nju pristizala ili je tamo dopremana na utovar. Luka je korištena i kao zaštitna u Prvom i Drugom svjetskom ratu.
Opširnije
Novigradska riva u slikopisu

Novigradska riva u slikopisu

Novigradski fotografi Ante i Grge Oštrić/Zekić te Nikice Karavida snimali su panorame Novigrada i život u novigradskoj luci od početka do sredine 20. st.
Opširnije
Pomorstvo, promet i razvoj luke Novigrad na prijelazu iz 19. u 20. st. – parobrodarske agencije u Novigradu

Pomorstvo, promet i razvoj luke Novigrad na prijelazu iz 19. u 20. st. – parobrodarske agencije u Novigradu

Pred kraj 19. st. do Novigrada je uvedena prva parobordarska linija. Prvi parobrod na redovitoj trgovačkoj liniji u vlasništvu društva Rismonda iz Makarske u Novigrad doplovio je 1896. godine. Otada pa sve do ukidanja brodskih pruga 1967. Novigrad je...
Opširnije
Pomorske opsade Novigrada – Novigradsko more između uskoka, mlećana i turaka

Pomorske opsade Novigrada – Novigradsko more između uskoka, mlećana i turaka

1387. mletačko brodovlje opsjedalo je Novigrad s morske strane kada je u novigradskoj tvrđavi bila zatočena ugarsko-hrvatska kraljica Marija Anžuvinska zaručnica Sigismunda Luksemburškog, kčerka kralja Ludovika Anžuvinca i njezinu majku Elizabetu Kot...
Opširnije
Počeci pomorskog sporta u Novigradu

Počeci pomorskog sporta u Novigradu

U Novigradu je 1907. osnovano gimnastičko društvo Hrvatski sokol Novigrad. Društvo je imalo unutar tehničkog odijela veslačku sekciju, a sastojala se od barke tipa skale Ban Paližna i giga Berislav.
Opširnije
Novigradsko more – glavni izvozni pravac za prijevoz rude

Novigradsko more – glavni izvozni pravac za prijevoz rude

Nakon Drugog svjetskog rata ruda iz jasenićkog rudnika boksita prevozila se do utovarnog mosta u Maslenici. Novigradsko more postaje glavni izvozni pravac punih trideset godina.
Opširnije